„prawo i sprawiedliwość podstawą Jego tronu”, czyli psalm na dzisiaj

Nie wiem, w jaki sposób wybrana została nazwa partii, której ani członkiem, ani sympatykiem nie jestem, ale na którą od 2005/2007 konsekwentnie głosuję, jednak przyznaję, że zastanawiająca jest jej zbieżność z popularną biblijną frazą zawierającą te same dwa pojęcia. Nie wysnuwam z tego głębszych znaczeń, ale odnotowuję jako pewien – znak.

Pan króluje, wesel się, ziemio,
radujcie się, liczne wyspy!
Obłok i ciemność wokół Niego,
prawo i sprawiedliwość podstawą Jego tronu.

Zauważam też, że dzisiejsza inauguracja tak ważnej dla Polski prezydentury Andrzeja Dudy, którego darzę sporą sympatią, szczególnie, że z prywatnych źródeł wiem o nim sporo jako o człowieku prawym i przyzwoitym, odbywa się w bardzo religijnie ważnym dla mnie dniu Święta Przemienienia Pańskiego.

Od czasu mojego pierwszego nawrócenia, czyli już od niemal półwiecza, towarzyszy mi głębokie przekonanie, poparte zresztą osobistym doświadczeniem działania łaski, o niezmierzonej przemieniającej mocy Pana Boga. Bóg jest w stanie odmieniać losy ludzi, ludów i narodów. Przemieniać ludzkie serca. Wiem, ponieważ przez lata odmienił/przemienił i odmienia/przemienia mnie na wiele sposobów.

Pobłogosław Panie Twą Przemieniającą Łaską – Nasz Kraj, Naszą Europę, Nasz Świat!

Czytania biblijne na dziś - [tutaj]


.