Nawracajcie się. Na katolicyzm

Jestem katoliczką z urodzenia i wychowania, nawróconą na katolicyzm w życiu dorosłym. Świadectwa osób nawróconych z ateizmu na wiarę - mają jednak większą moc niż świadectwo moje [Świadectwo]. Z kolei przykłady osób wychowanych w ateizmie absolutnym, programowo i metodycznie pozbawione w domu swego urodzenia najmniejszych nawet kontaktów z religią, które z czasem odkrywają Boga w katolicyzmie, wydają się mieć moc porażającą.

*

Do takich świadectw zaliczam życie pewnej dwudziestowiecznej anonimowej belgijskiej mistyczki, osoby świeckiej, naukowca i szczęśliwej mężatki, Camille C., opisane w książce „Pochwycona przez Boga”. Camille C. urodziła się i wychowała w rodzinie na wskroś ateistycznej: „Gdy byłam dzieckiem, Imię Boga nie zostało wobec mnie nawet wypowiedziane. Nie trzeba mówić, że nie zostałam ochrzczona. (...) Przyjaciółki, służące, pierwsze lektury, wszystko to zostało tak wyselekcjonowane, aby chronić mnie przed rzekomym wirusem wiary”.

Wyznaje jednak, że już w wieku sześciu lat odczuwała nieodpartą potrzebę klękania: „Rodziło się wówczas we mnie - wyznaje - dziwne uczucie radości, miałam wrażenie, że otwieram się na coś nieznanego (wszystko to w wielkiej tajemnicy, bowiem zbyt bałam się, że zostanę skarcona)”.

Wiedzę religijną przyswaja sobie dopiero podczas studiów, przygotowując się do zawarcia sakramentalnego małżeństwa z ukochanym, będącym katolikiem. W przeddzień ślubu, mając dwadzieścia pięć lat, przyjmuje chrzest. Następnego dnia, przyjmując Komunię Świętą, gdy tylko hostia dotknęła jej warg, doznała „nagłego objawienia Miłości absolutnej”. Pochwycona przez Boga, na zawsze swoje życie związała z Nim. W Kościele katolickim.

*

Ciekawe uzasadnienie wyboru katolicyzmu podaje inna - tym razem współcześnie - nawrócona absolutna ateistka, Gwen Linde, zawodowy pilot, pułkownik amerykańskich sił powietrznych. W jej wypowiedzi moją uwagę zwrócił bliski mi istotny dla katolicyzmu motyw zachowania prymatu Piotra w jego następcach, z którego pani pilot wyprowadza logiczny wniosek, że Kościół katolicki jest jedynym wyznaniem założonym nie przez żadnego człowieka, lecz bezpośredniego przez Boga samego - w Jezusie Chrystusie. Warto posłuchać jej wypowiedzi - w języku angielskim, z napisami w języku polskim:



.


.