Bóg się rodzi!

1.

We Mnie poszukuj istnienia twojego,
Mnie zaś odnajdziesz w głębi serca swego.
/.../ I to jest twojej miłości zadaniem,
Abyś gotowa była w wnętrzu swoim,
I stała czujna za każdym wezwaniem,
By być przybytkiem i mieszkaniem moim.
Poza swą duszą nie szukaj Mnie w świecie,
Bom Ja tak bliski istnienia twojego,
Ja cię ogarniam i daję ci życie,
Szukaj Mnie zatem w głębi serca twego.

Św. Teresa od Jezusa, Szukając Boga


2.

Ach szczęście! Bóg człowiekiem, narodził się właśnie!
Gdzie? We mnie: zechciał oto ujrzeć we mnie matkę.

A jakże to być może? Duszą Maria wdzięczna,
Żłóbek moim sercem, ciało to stajenka,
Nowa sprawiedliwość to zawój staranny,
Bojaźnią Bożą Józef, umysłu są mocami
Aniołowie radzi, czystość ich światłością,
Cnoty pasterzami, co u żłobu goszczą.

Angelus Silesius, Wewnętrzne narodziny Boga


3.

Wierzysz, że się Bóg zrodził w betlejemskim żłobie,
lecz biada ci, jeśli nie zrodził się w tobie.

Adam Mickiewicz, Sentencja


Boże Narodzenie 2011


.